Підсумки осінньої олімпіади CETO 2019

Отже, вже тиждень як пройшов наш турнір, тому спробуємо підбити його підсумки.

Перш за все, фотоальбом, за який дякуємо Тетяні Єхануровій та Євгену Слюсарю!

По-друге, бали за задачі наведено у Google Tables за посиланням. Хоча цього разу команд, що презентували доповіді, було однією менше, ніж взимку, журі відзначило високу конкуренцію та підготовку учасників. Одна з зареєстрованих команд долучилася до заходу в якості слухачів, сподіваємось, наступного разу Ви випробуєте свої сили як учасники).

Сукупно найкращі результати були отримані в другій та четвертій задачах: «Летючий цирк Монті» (механіка натягнутих ниток та трохи моделювання) і «Як сума кубів» (експеримент в області обчислювальної математики). Інженерно-технічна перша «Доба довгоствольної артилерії» і модельна третя «Мирний атом» містили більше нюансів.

На прикладі останньої варто зазначити, що спроба розібратися у фізичному підґрунті процесів та пошук цікавих залежностей із поясненням їх суті є кращою стратегією роботи над будь-якою задачею. В задачі не запитувалося, але наприкінці турніру журі стало цікаво дізнатися коефіцієнт розмноження нейронів \( n(t)/n(t-1) \) як індикатор характеру реакції та оцінити довжину вільного пробігу в одиницях \( d\). Але це залишимо на майбутнє 🙂 Команди знайшли залежність критичної густини від розміру ґратки \( N\). Причиною її появи є відсутність пружнього сповільнення нейронів (тобто в дуже великій ґратці шанс покинути її нейтрону без взаємодії дуже малий). Дуже сподобались спроби команд аналізувати та пояснювати випадки виліту з ядра двох і більше нейтронів, що й є початком справжнього наукового процесу.

Залишайтеся з нами та приводьте друзів на майбутні командні олімпіади, а ми починаємо роботу над задачами для СЕТО-2020 😉

2 Comments

  1. Простите великодушно, но есть подозрение, что в результатах что-то напутано.
    К такой мысли подводит то, что у “Симулянтов”, например, вторая задача была представлена и принята жюри явно лучше, чем первая – а тут баллы оказываются противоположными (кроме того, на 2 задаче у кого-то из жюри проскочило, что одна команда с этой задачей вообще не справилась – а по таблице этого совершенно не видно).
    Так что есть большая просьба – пересмотреть еще раз внимательно таблицу с результатами, не напутано ли в ней что…

    P.S. Таблица по первой олимпиаде (https://docs.google.com/spreadsheets/d/1d6gOUpXZVU4ZswUsaIDXV3FnhDO7yg04Xvz9JF8Gygc/edit#gid=0) была еще и гораздо более информативной…

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *